Usein kysyttyä

 

LAINAN HAKEMINEN

Mitkä ovat lainan saamisen edellytykset?

Lainanhakijan tulee

Miten voin hakea lainaa?

Lainan voi hakea sivuiltamme yläpalkin kohdasta Hae Lainaa. MyLenderiltä voi myös saada lainatarjouksen täytettyään lainahakemuksen lainanvälittäjän palvelussa.

Milloin saan lainapäätöksen?

Alustavan lainapäätöksen saa heti, kun on täyttänyt ja lähettänyt lainahakemuksen. Kun olemme vastaanottaneet tarvittavat hakemusliitteet ja lainasopimus on allekirjoitettu, maksamme lainan jopa saman päivän aikana.

Milloin saan rahat tililleni?

Maksamme lainan tilille saman päivän aikana, kun lainasopimus on allekirjoitettu ja olemme vastaanottaneet tarvittavat hakemusliitteet.

Miten voin muuttaa hakemustani tai perua sen?

Lainahakemusta voi muuttaa tai perua ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai puhelimitse.

Asiakaspalvelun yhteystiedot:
Puhelin: 010 323 7200 (arkisin klo 9-17) (8,35 snt/puh + 17,17 snt/min)
Sähköposti: lainahakemus@mylender.fi

Minulla on jo laina. Voinko hakea lisälainaa?

Kun lainaa on hoidettu hyvin, lainalta voi tehdä nostoja ja hakea korotusta. Olemme asiakkaisiimme yhteydessä, kun tämä mahdollisuus aktivoituu.

Jos asiakkaallemme tulee tarve yhdistää olemassa olevaan lainaan muita kulutusluottoja, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai sähköpostitse.

Asiakaspalvelun yhteystiedot:
Puhelin: 010 323 7200 (arkisin klo 9-17) (8,35 snt/puh + 17,17 snt/min)
Sähköposti: lainahakemus@mylender.fi

Voinko yhdistää MyLender-lainani muiden kulutusluottojeni kanssa yhdeksi lainaksi?

Kyllä. Ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai puhelimitse teemme lainatarjouksen yhdistelylainasta.

Asiakaspalvelun yhteystiedot:
Puhelin: 010 323 7200 (arkisin klo 9-17) (8,35 snt/puh + 17,17 snt/min)
Sähköposti: lainahakemus@mylender.fi

Haluan hakea lainaa, mutta minulla ei ole käytössäni verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Miten minun tulisi toimia?

Lainan voi hakea vain sähköisesti, ja käytössämme on sähköinen allekirjoittaminen.

Tarvittaessa lainasopimuksen voi allekirjoittaa toimistollamme Helsingissä. Tällöin pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Asiakaspalvelun yhteystiedot:
Puhelin: 010 323 7200 (arkisin klo 9-17) (8,35 snt/puh + 17,17 snt/min)
Sähköposti: lainahakemus@mylender.fi


LAINAA KOSKEVAT KYSYMYKSET

Miten lainan kuukausierä määräytyy?

Kuukausierä muodostuu lainanlyhennyksestä, korosta, avausmaksusta ja tilinhoitomaksusta.

Vähennetäänkö avausmaksu lainastani?

Ei vähennetä. Maksamme aina tilille haetun lainan määrän kokonaisuudessaan. Avausmaksu lisätään lainapääomaan ja maksetaan takaisin kuukausierissä.  

Haluan peruuttaa lainani. Miten toimin?

Lainansaajalla on oikeus peruuttaa lainasopimus ilmoittamalla siitä kirjallisesti 14 päivän kuluessa siitä, kun allekirjoitettu lainasopimus on hyväksytty ja myönnetty lainan määrä on maksettu lainansaajan pankkitilille tai siitä myöhäisemmästä ajankohdasta, jona lainansaaja on saanut sähköisesti tai muulla tavalla kappaleen lainasopimuksesta ehtoineen sekä ennakkotiedot.

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä kirjallisesti esimerkiksi sähköpostilla tai postitse, ja siinä tulee olla hakijan henkilötunnus, ilmoitus peruuttamisesta sekä hakijan nimi.


LASKUT JA LAINAN MAKSAMINEN

Voinko saada laskut sähköisenä?

Laskut voi saada joko paperilaskuna postitse tai e-laskuna. E-laskun voi ottaa käyttöön verkkopankissa kohdassa e-laskut ja valitsemalla MyLender SPV laskuttajaksi. E-laskun käyttöönottoa varten tarvitaan lainan viitenumero. Viitenumero löytyy paperilaskusta tai sen voi pyytää laskutuksestamme.

Laskutuksen yhteystiedot:
Puhelin: 030 105 690 (klo 9-16) (pvm, mpm)
Sähköposti: mylender@oklaskutus.fi

Voinko maksaa laskut suoraveloituksena?

E-lasku toimii kuten suoraveloitus. Lähetämme laskun verkkopankkiin , missä sen voi asettaa maksettavaksi automaattisesti eräpäivänä.

Voinko saada lyhennysvapaan kuukauden?

Lyhennysvapaan kuukauden voi hakea Online-palvelussamme tai ottamalla yhteyttä laskutukseemme. Lyhennysvapaan kuukauden voi saada laskuttamattomaan laskuun.

Laskutuksen yhteystiedot:
Puhelin: 030 105 690 (klo 9-16) (pvm, mpm)
Sähköposti: mylender@oklaskutus.fi

Voinko lyhentää lainaani enemmän tai maksaa sen etuajassa pois?

Kyllä. Lainaa voi maksaa kuluitta nopeammin tai maksaa sen etuajassa pois. Korkoa maksetaan vain siltä ajalta, kun laina on käytössä. Lainan lyhentäminen nopeammin pienentää maksettavien korkojen ja lainanhoitokulujen määrää.

Mikä on lainani loppusumma?

Jäljellä olevan lainan määrän voi tarkistaa online-palvelussamme osoitteessa online.mylender.fi. Kun olet maksamassa lainan pois, pyydä loppuvelka laskutuksestamme.

Laskutuksen yhteystiedot:
Puhelin: 030 105 690 (klo 9-16) (pvm, mpm)
Sähköposti: mylender@oklaskutus.fi

Voiko eräpäivän muuttaa?

Eräpäivän voi muuttaa Online-palvelumme kautta. Eräpäivän muuttaminen Online-palvelussa maksaa 5 euroa.

Eräpäivän voi myös muuttaa soittamalla laskutukseen, hinta on tällöin 24 euroa.

Laskutuksen yhteystiedot:
Puhelin: 030 105 690 (klo 9-16) (pvm, mpm)
Sähköposti: mylender@oklaskutus.fi

Olen maksanut laskun tänään. Milloin maksu näkyy tiedoissani?

Suoritus kirjautuu lainaan yleensä 1-2 pankkipäivän kuluttua maksupäivästä.

Minulla on tilapäisesti maksuvaikeuksia. Voinko maksaa pienempää kuukausierää tai saada maksuvapaan kuukauden?

Maksuvaikeuksien yllättäessä pyydämme ottamaan pikimmiten yhteyttä laskutukseemme.

Laskutuksen yhteystiedot:
Puhelin: 030 105 690 (klo 9-16) (pvm, mpm)
Sähköposti: mylender@oklaskutus.fi

Olen hukannut laskuni. Voinko saada laskun uudelleen?

Kun lasku on hävinnyt, uuden laskun saa laskutuksestamme.

Laskutuksen yhteystiedot:
Puhelin: 030 105 690 (klo 9-16) (pvm, mpm)
Sähköposti: mylender@oklaskutus.fi

Lainani on siirretty perintään. Mihin voin ottaa yhteyttä?

Kun laina on siirretty perintään, pyydämme ottamaan yhteyttä perintäämme.

Perinnän yhteystiedot:
Puhelin: 030 10 5620 (ma-to 8-18 ja pe 8-17)


MYLENDER ONLINE-PALVELU

Miten pääsen kirjautumaan MyLender Online-palveluun?

Online-palveluumme kirjaudutaan osoitteessa https://online.mylender.fi/online/login

Ensimmäisellä kirjautumiskerralla kirjautumiseen tarvitaan henkilötunnus ja lainanumero. Lainanumero löytyy laskusta tai sitä voi tiedustella laskutuksestamme.

Online-palvelussa pääsee asettamaan oman salasanan, jolla pääsee seuraavina kertoina kirjautumaan Online-palveluun.

Olen unohtanut salasanani Online-palveluun. Miten pääsen kirjautumaan?

Uuden salasanan voi tilata sähköpostiin osoitteessa https://online.mylender.fi/online/login

Salasanan vaihtolinkin asettamista varten tarvitaan lainanumero ja henkilötunnus. Lainanumerosi löytyy laskusta tai sen saa ottamalla yhteyttä laskutukseemme.

Mitä Online-palvelussa voi tehdä?

Online-palvelussamme voi:


MUUT KYSYMYKSET

Yhteystietoni ovat muuttuneet. Miten päivitän ne?

Yhteystietojen muutokset, kuten osoitteenmuutos tai nimen muuttuminen, voi ilmoittaa sähköpostitse osoitteeseen lainahakemus@mylender.fi

Mitkä ovat MyLenderin aukioloajat?

Asiakaspalvelumme on auki arkipäivisin kello 9-17

Paljonko asiakaspuhelu maksaa?

Soittaminen maksaa 8,35 senttiä puhelulta ja 17,17 senttiä jokaiselta alkavalta minuutilta.

Mikä on Suomen Asiakastiedon kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmä?

My Lender kuuluu Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämään kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmään. Kyselyjärjestelmä välittää järjestelmään kuuluville rahoitusyhtiöille tietoa asiakkaan luotoista ja niiden hoitamisesta.<

Kyselyjärjestelmän tietoja kerätään ja käytetään vain luottohakemuksen käsittelyssä. Asiakkaan tietoja ei voi hakea ilman asiakkaan lupaa siihen.

Lisätietoa kyselyjärjestelmästä: http://www.asiakastieto.fi/pdf/positiiviset-luottotiedot-tietoa.pdf