Usein kysytyt kysymykset


Usein kysyttyä

LAINAN HAKEMINEN
Mitkä ovat lainan saamisen edellytykset?
Jotta myLender voi myöntää lainan, lainanhakijan on täytettävä minimivaatimukset: raha-asiat hoidettu moitteettomasti, vakituinen osoite Suomessa ja hakija on työsuhteessa, yrittäjä tai eläkeläinen, ja bruttotulot (palkka tai eläke, ennen veroja) ovat vähintään 1000 euroa kuukaudessa. Lainapäätös tehdään kokonaisarvoinnin perusteella ja siihen vaikuttavat edellä mainittujen minimivaatimusten lisäksi kaikki lainanhakuhetkellä saadut tiedot.
Miten voin hakea lainaa?
Lainan voi hakea sivuiltamme yläpalkin kohdasta Hae Lainaa. MyLenderiltä voi myös saada lainatarjouksen täytettyään lainahakemuksen lainanvälittäjän palvelussa.
Milloin saan lainapäätöksen?
Alustavan lainapäätöksen saa heti, kun on täyttänyt ja lähettänyt lainahakemuksen. Lopullinen luottopäätös lähetetään sähköpostitse samana tai viimeistään seuraavan arkipäivän aikana, kun tarvittavat toimenpiteet on tehty lainahakemuksen viimeistelyksi. Lainahakemuksia käsitellään arkisin kello 19:00 asti.
Milloin saan rahat tililleni?
Rahat ovat tilillä usein jo samana tai viimeistään seuraavan arkipäivän aikana, mikäli lainahakemus on hyväksytty ja laina myönnetty.
Miten voin muuttaa hakemustani tai perua sen?
Lainahakemusta voi muuttaa tai perua ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai puhelimitse. Asiakaspalvelun yhteystiedot: Puhelin: 0800 92202 (Ma-Ke klo 9-17 ja To-Pe klo 8-16) (maksuton) Sähköposti: lainahakemus@mylender.fi
Minulla on jo laina. Voinko hakea lisälainaa?
Kun lainaa on hoidettu hyvin, lainalta voi tehdä nostoja ja hakea korotusta. Olemme asiakkaisiimme yhteydessä, kun tämä mahdollisuus aktivoituu. Asiakaspalvelun yhteystiedot: Puhelin: 0800 92202 (Ma-Ke klo 9-17 ja To-Pe klo 8-16) (maksuton) Sähköposti: lainahakemus@mylender.fi
Haluan hakea lainaa, mutta minulla ei ole käytössäni verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Miten minun tulisi toimia?
Lainaa voi hakea vain sähköisesti, ja käytössämme on sähköinen allekirjoittaminen. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Asiakaspalvelun yhteystiedot: Puhelin: 0800 92202 (Ma-Ke klo 9-17 ja To-Pe klo 8-16) (maksuton) Sähköposti: lainahakemus@mylender.fi
LAINAA KOSKEVAT KYSYMYKSET
Miten lainan kuukausierä määräytyy?
Kuukausierä muodostuu lainanlyhennyksestä, korosta sekä mahdollisesta avaus- tai tilinhoitomaksusta.
Vähennetäänkö avausmaksu lainastani?
Ei vähennetä. Maksamme aina tilille haetun lainan määrän kokonaisuudessaan. Avausmaksu lisätään lainapääomaan ja maksetaan takaisin kuukausierissä.
Haluan peruuttaa lainani. Miten toimin?
Lainansaajalla on oikeus peruuttaa lainasopimus ilmoittamalla siitä kirjallisesti 14 päivän kuluessa siitä, kun allekirjoitettu lainasopimus on hyväksytty ja myönnetty lainan määrä on maksettu lainansaajan pankkitilille tai siitä myöhäisemmästä ajankohdasta, jona lainansaaja on saanut sähköisesti tai muulla tavalla kappaleen lainasopimuksesta ehtoineen sekä ennakkotiedot. Peruuttamisilmoitus tulee tehdä kirjallisesti esimerkiksi sähköpostilla tai postitse, ja siinä tulee olla hakijan henkilötunnus, ilmoitus peruuttamisesta sekä hakijan nimi.
LASKUT JA LAINAN MAKSAMINEN
Voinko saada laskut sähköisenä?
Laskut voi saada joko paperilaskuna postitse tai e-laskuna. E-laskun voi ottaa käyttöön verkkopankissa kohdassa e-laskut ja valitsemalla MyLender SPV laskuttajaksi. E-laskun käyttöönottoa varten tarvitaan lainan viitenumero. Viitenumero löytyy paperilaskusta tai sen voi pyytää laskutuksestamme. Laskutuksen yhteystiedot: Puhelin: 030 105 690 (klo 9-16) (pvm, mpm) Sähköposti: mylender@oklaskutus.fi
Voinko maksaa laskut suoraveloituksena?
E-lasku toimii kuten suoraveloitus. Lähetämme laskun verkkopankkiin, missä sen voi asettaa maksettavaksi automaattisesti eräpäivänä.
Voinko saada lyhennysvapaan kuukauden?
Lyhennysvapaan kuukauden voi hakea Online-palvelussamme tai ottamalla yhteyttä laskutukseemme. Lyhennysvapaan kuukauden voi saada laskuttamattomaan laskuun. Laskutuksen yhteystiedot: Puhelin: 030 105 690 (klo 9-16) (pvm, mpm) Sähköposti: mylender@oklaskutus.fi
Voinko lyhentää lainaani enemmän tai maksaa sen etuajassa pois?
Kyllä. Lainaa voi maksaa kuluitta nopeammin tai maksaa sen etuajassa pois. Korkoa maksetaan vain siltä ajalta, kun laina on käytössä. Lainan lyhentäminen nopeammin pienentää maksettavien korkojen ja lainanhoitokulujen määrää.
Mikä on lainani loppusumma?
Jäljellä olevan lainan määrän voi tarkistaa online-palvelussamme osoitteessa online.mylender.fi. Kun olet maksamassa lainan pois, pyydä loppuvelka laskutuksestamme. Laskutuksen yhteystiedot: Puhelin: 030 105 690 (klo 9-16) (pvm, mpm) Sähköposti: mylender@oklaskutus.fi
Voiko eräpäivän muuttaa?
Eräpäivän voi muuttaa Online-palvelumme kautta. Eräpäivän voi myös muuttaa soittamalla laskutukseen. Laskutuksen yhteystiedot: Puhelin: 030 105 690 (klo 9-16) (pvm, mpm) Sähköposti: mylender@oklaskutus.fi
Olen maksanut laskun tänään. Milloin maksu näkyy tiedoissani?
Suoritus kirjautuu lainaan yleensä 1-2 pankkipäivän kuluttua maksupäivästä.
Minulla on tilapäisesti maksuvaikeuksia. Voinko maksaa pienempää kuukausierää tai saada maksuvapaan kuukauden?
Maksuvaikeuksien yllättäessä pyydämme ottamaan pikimmiten yhteyttä laskutukseemme. Laskutuksen yhteystiedot: Puhelin: 030 105 690 (klo 9-16) (pvm, mpm) Sähköposti: mylender@oklaskutus.fi
Olen hukannut laskuni. Voinko saada laskun uudelleen?
Kun lasku on hävinnyt, uuden laskun saa laskutuksestamme. Laskutuksen yhteystiedot: Puhelin: 030 105 690 (klo 9-16) (pvm, mpm) Sähköposti: mylender@oklaskutus.fi
Lainani on siirretty perintään. Mihin voin ottaa yhteyttä?
Kun laina on siirretty perintään, pyydämme ottamaan yhteyttä perintäämme. Perinnän yhteystiedot: Puhelin: 030 10 5620 (ma-to 8-18 ja pe 8-17)
MYLENDERIN ONLINE-PALVELU
Miten pääsen kirjautumaan myLenderin Online-palveluun?
Online-palveluumme kirjaudutaan osoitteessa https://online.mylender.fi/online/login Ensimmäisellä kirjautumiskerralla kirjautumiseen tarvitaan henkilötunnus ja lainanumero. Lainanumero löytyy laskusta tai sitä voi tiedustella laskutuksestamme. Online-palvelussa pääsee asettamaan oman salasanan, jolla pääsee seuraavina kertoina kirjautumaan Online-palveluun.
Olen unohtanut salasanani Online-palveluun. Miten pääsen kirjautumaan?
Uuden salasanan voi tilata sähköpostiin osoitteessa https://online.mylender.fi/online/login Salasanan vaihtolinkin asettamista varten tarvitaan lainanumero ja henkilötunnus. Lainanumerosi löytyy laskusta tai sen saa ottamalla yhteyttä laskutukseemme.
Mitä Online-palvelussa voi tehdä?
Online-palvelussamme voi: katsoa lainan tietoja, hakea lisälainaa, hakea lyhennysvapaata kuukautta, muuttaa lainan eräpäivää ja hakea kuukausierän muutosta.
MUUT KYSYMYKSET
Mikä on korkokattolaki?
Väliaikainen korkokattolaki astui voimaan 1.1.2021 ja on voimassa 30.9.2021 saakka. Korkokatto koskee kuluttajan tilille siirrettäviä lainoja, eli kuluttajaluottoja tai joustoluottoja, kun lainasopimus tehdään uuden korkokaton voimassaolon aikana. Näiden luottojen korko voi olla korkeintaan 10 % korkokaton voimassaolon aikana. Edellinen väliaikainen korkokattolaki oli voimassa 1.7.-31.12.2020 ja rajasi kuluttajaluottojen vuosikoron 10 %:iin vuoden 2020 loppuun saakka. Heinä-joulukuun välillä otetun luoton korko voi nousta 1.1.2021 alkaen, mikäli luottosopimuksessa on sovittu kymmentä prosenttia suuremmasta vuosikorosta.
Yhteystietoni ovat muuttuneet. Miten päivitän ne?
Yhteystietojen muutokset, kuten osoitteenmuutos tai nimen muuttuminen, voi ilmoittaa sähköpostitse osoitteeseen lainahakemus@mylender.fi
Mitkä ovat myLenderin aukioloajat?
Asiakaspalvelumme on auki Ma-Ke klo 9-17 ja To-Pe klo 8-16.
Paljonko asiakaspuhelu maksaa?
Asiakaspalvelunumeromme on maksuton.
Mikä on Suomen Asiakastiedon kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmä?
My Lender kuuluu Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämään kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmään. Kyselyjärjestelmä välittää järjestelmään kuuluville rahoitusyhtiöille tietoa asiakkaan luotoista ja niiden hoitamisesta. Kyselyjärjestelmän tietoja kerätään ja käytetään vain luottohakemuksen käsittelyssä. Asiakkaan tietoja ei voi hakea ilman asiakkaan lupaa siihen. Lisätietoa kyselyjärjestelmästä: http://www.asiakastieto.fi/pdf/positiiviset-luottotiedot-tietoa.pdf


MyLender Online palvelee 24/7

MyLenderin asiakkaana sinulla on käytössäsi Online-palvelu, jossa voit korottaa lainaasi, nostaa rahaa tilillesi tai ottaa käyttöösi muita lisäpalveluita.

Asiakaspalvelumme on avoinna maanantaista keskiviikkoon kello 9:00 – 17:00 sekä torstaisin ja perjantaisin kello 8:00 – 16:00.

Puhelin: 0800 92202 (maksuton)

Email: lainahakemus@mylender.fi